Kundservice

Vi finns här för dig

Här hittar du svar på några vanliga frågor. Hittar du inte det du söker kan du alltid ringa eller skicka e-post till oss.

Vad behöver du hjälp med?

Just nu hjälper vi flera av våra kunder med dessa frågor.

När du flyttar behöver du två avtal för elen, ett elnätsavtal och ett elhandelsavtal. Det här är skillnaden mellan elnät och elhandel.

På grund av vinterns ovanligt höga elpriser väljer regeringen nu att kompensera dig som konsument. Kompensationen omfattar ungefär 2 miljoner svenska hushåll för perioden december 2021, januari 2022, februari 2022 och mars 2022.

Vem har rätt till elpriskompensation?

Kompensationen gäller för hushåll med en förbrukning på 700 kWh eller mer under månaderna december 2021, januari 2022, februari 2022 och mars 2022. Detta oavsett om du bor i villa, radhus eller lägenhet.

Har du el från vårt elbolag Bixia och vill byta avtal? Eller köper du el från någon annan leverantör idag och vill byta till Bixia istället? Det kan vi hjälpa dig med.

Bixia är, precis som MSE, en del av Tekniska verken-koncernen och levererar 100 % förnybar el till kunder i hela Sverige. När du flyttar till Mjölby kommun får du automatiskt el med anvisningspris från Bixia om du inte gör ett aktivt val. Vi hjälper dig gärna byta elavtal så att du kan få ett bättre pris.

Välj hur du vill betala fakturan

Vi erbjuder flera olika sätt att betala din faktura. Välj mellan autogiro, e-faktura, e-postfaktura eller Kivra.

På Mina sidor hittar du fakturaspecifikationerna från de senaste 13 månaderna.

För dig som är leverantör och skickar faktura till oss.

Har du fått brev från Svea Inkasso angående din faktura från MSE?

Se alla pågående och planerade driftstörningar för elnät och fjärrvärme.

För att du ska ha tillgång till el behöver du två avtal, ett för elnät och ett för elhandel. 

Vill du hellre få information på mejl än som ett brev på posten? Se till att vi ha rätt kontaktuppgifter så att vi enkelt kan nå dig. Logga in på Mina sidor för att uppdatera dina kontaktuppgifter. Eller kontakta oss på kundservice.

Kontakta kundservice

Hittar du inte det du söker? Kontakta oss så hjälper vi dig.

 

Skicka e-post till kundservice@mse.se eller skicka din fråga via kontaktformuläret här på webben.

Ring oss på telefonnummer: 0142-855 85

Vi hjälper dig om du har problem med el och fjärrvärme. Kolla gärna om driftstörningen finns med på vår sida för driftinformation innan du felanmäler.

Akuta ärenden - felanmälan för elnät

  • VardagarRing 0142-855 00
  • Kväll och helg - SOS alarm: Ring 011-14 96 53

Mer kontaktinformation

Vecka 27, 2022
  • Måndag08:00 - 17:00
  • Tisdag08:00 - 17:00
  • Onsdag08:00 - 17:00
  • Torsdag08:00 - 17:00
  • Fredag09:00 - 16:00
  • LördagStängt
  • SöndagStängt

Välkommen att besöka oss på vårt kontor, vi finns på Industrigatan 6B i Mjölby.

Öppettider reception MSE
Vecka 27, 2022
  • Måndag08:00 - 16:00
  • Tisdag08:00 - 16:00
  • Onsdag08:00 - 16:00
  • Torsdag08:00 - 16:00
  • Fredag08:00 - 16:00
  • LördagStängt
  • SöndagStängt